HTC će u 2019. povećati udio na tržištu AR i VR uređaja, Sony bi mogao biti u padu ali će držati najveći udio. Što za to vrijeme radi Facebook?
Facebook sve više ulaže u virtualnu (VR) i proširenu (AR) stvarnost. Ovih je dana Facebook najavio da će u 2020. godini predstaviti svoj svijet virtualne stvarnosti, a kroz VR sučelje za više igrača bit će omogućeno kreiranje igara, druženje s prijateljima te istraživanje VR svijetova koje će stvarati sami korisnici. Jasno, u pozadini svega je otvaranje novog teritorija za oglašavanje.
Vratimo li se četiri godine, sjetit ćemo se kako je Facebook 2015. godine kupio tvrtku Oculus, a danas se ta kupnja itekako čini isplativom. Ipak, na tržištu VR uređaja dominira Sony s PlayStation VR, a slijedi Facebook s Oculus Rift. Predviđanja govore da će u 2019. godini Sony i Facebook imati globalni udio u isporukama VR uređaja od gotovo 70 posto, što je porast od oko 63 posto u odnosu na prošlu 2018. godinu.
Procjenjuje se kako će Facebook u 2019. svoj udio na VR tržištu povećati za oko 10 posto, s prošlogodišnjih 19,4 na 28,3 posto. Sony je u 2018. godini imao udio 43 posto, a do kraja 2019. očekuje se pad na 36,7 posto, ali će i dalje biti vodeći.
Na trećem je mjestu HTC, koji je prije nekoliko dana najavio prodaju HTC Vive Cosmos uređaja u Hrvatskoj, kojeg smo i isprobali u Zagrebu. U 2018. HTC je imao udio 12,9 posto, a očekuje se da će do kraja 2019. imati udio 13,3 posto.
Na četvrtom je mjestu Microsoft koji je u 2018. godini držao 3,2 posto tržišta, ali za sada nema projekcija koliko bi udjela mogao imati u 2019. Svi ostali proizvođači VR hardvera imali su u prošloj godini udio 21,5 posto, a u 2019. bi taj udio trebao porasti na 21,7 posto.
Globalna isporuka VR headsetova je u 2018. godini, u odnosu na 2017, porasla za 25 posto, na 4,65 milijuna, pokazuju podaci koje je objavio Trend Force. U 2019. godini očekuje se rast za 29 posto. Iako postoji rast interesa za AR (proširenu stvarnost), virtualna stvarnost i dalje čini većinski udio na tržištu VR/AR uređaja u svijetu.